Stout Owsiany warka nr.6

Od samego początku chciałem zrobić to piwo. Czemu?
W grudniu miałem okazję skosztować Wesołych Świat (obecna nazwa - Dobry wieczór) z browaru PINTA i tak to było TO! jeśli uda mi się choć w połowie zrobić tak dobre piwo będę zadowolony :)
ZAPAMIĘTAJCIE TÄ„ ETYKIETĘ! 


A tymczasem przejdźmy do warzenia..

Zestaw z BA:
  • słód Pale Ale Weyermann 3,2 kg,
  • słód karmelowy ciemny 0,3 kg,
  • słód Carafa Typ I 0,2 kg,
  • palony jÄ™czmieÅ„ Weyermann 0,3 kg,
  • pÅ‚atki owsiane bÅ‚yskawiczne 0,5 kg,
  • chmiel goryczkowy Marynka 25g (granulat)
  • drożdże górnej fermentacji Safale S-04 11,5 g,
  • wskazówki do warzenia.      
02.04.2012


1. 13,5l wody podgrzewamy do 70c i wsypujemy Pale Ale i płatki. Temp spada do ok. 67c.

2. Przerwa 45min.
3. Po negatywnej próbie jodowej dodajemy ciemne słody i jęczmień.

Pozytywna próba jodowa

Negatywna próba jodowa












4. Podgrzewamy do 72c i robimy przerwÄ™ 10min.
5. Filtrujemy
6. Wysładzanie w partiach - 5l, 5l i 4l. Otrzymuje ok. 22l.


7. Gotowanie - 60 min
8. Chmielenie w 5 min (15g) i w 40 min (10g)


Wodę zacząłem gotować o 8.55 jest 20.00 dodałem drożdże...ciężkie jest życie bez chłodnicy...
Gęstość startowa wynosi 14BLG.

 06.04.2012

Zlewam świątecznie na cichą. Wyszło 18,5l o gęstości 4,5BLG.


18.04.2012

Piwo zlane do butelek. W smaku takie jak ma być więc czekamy tylko na nagazowanie by spróbować efektów. Blg zeszło do ok.4 czyli trochę ponad 5% zaw. alk.




Mam duże nadzieje związane z tym piwem dlatego powstały nawet dwie wersje etykiety ;D


 



Oba pyszne! :)

Komentarze

Popularne posty