Warka 9 - Witbier


Skład zestawu:
  • słód pilzneński 2,0kg,
  • płatki błyskawiczne pszenne 1,3kg,
  • płatki błyskawiczne owsiane 0,4kg,
  • chmiel goryczkowy Marynka 20 g (granulat),
  • Kolendra 15g,
  • Curacao 10g,
  • drożdże górnej fermentacji Brewferm Blanche,
  • wskazówki do warzenia.

    + od siebie 4 ziarenka kardamonu.
22.06.2012   
Zacieranie
Zacieranie rozpoczynam od skleikowania płatków w 7l wody...cóż dziwnie to wygląda, ale cóż...zrobić trzeba :P 
  • 12:05 - 13:05 - Do skleikowanych płatków dolewam 5l wody i wsypuje do garnka słód - Pierwsza przerwa 1h w 63'c. 
  •  13:15 - 14:05 - Druga przerwa 1h w 72'c. Jednak z powodu wystąpienia pozytywnej próby jodowej trzymam jeszcze 10min.
  • Kolejnym etapem jest wygrzew w 75'c jednak dziwnym sposobem zapomniałem o tym i po uzyskaniu negatywnej próby jodowej zacząłem filtrowanie...
Filtrowanie
Mała maskara...chyba przez pominiecie wygrzewu filtracja trwałą wieczność, a ja musiałem wyjść więc dolałem po prostu 15l wody do filtrowania i wyszedłem. Po powrocie w fermentatorze było już gotowe do chmielenia 23l brzęczki.

Gotowanie / Chmielenie
Gotowanie 60min od 20:45-21:45 w czasie którego Niemcy nastrzelali Grekom kilka bramek, a Grecy odwdzięczyli się niestety kilkoma mniej...w 5min gotowania dodaje chmiel w woreczku muślinowym, w 50min dorzucam curacao i zmieloną kolendrę oraz rozgniecione 4 ziarenka kardamonu.
Fermentator ląduje w wannie z zimną wodą, rano zostają zadane drożdże.Pomiar BLG wyniósł trochę ponad 11BLG.

Fermentacja burzliwa
Fermentacja burzliwa 23-29 VI w garażu w temp 20'c.
Po upływie czasu fermentacja dalej trwała w najlepsze przelałem jednak do czystego fermentatora  właściwie wszystko bo drożdży na dnie było bardzo mało...głupio :P

05.07.2012  
Zlanie do butelek BLG zeszło do 3 stopni.
19.07.2012  
 
 Smakuje mi bardziej niż sklepowe Wity i może to autosugestia, ale czuć ten dodany bonusowo kardamon :)

Komentarze

Popularne posty