Wino z mniszka #2


Składniki:
750szt. mniszka
1kg cukru
1 pomarańcza
1 cytryna
500g winogron
           drożdże Tokay
5l wody






Jako, że zostało trochę materiału (750szt.) w zamrażalniku postanowiłem je wykorzystać do testów. Tym razem wino jest zrobione metodą "na szybciocha" tzn. zamiast czekać 2-3dni aż kwiatki oddadzą co mają oddać postąpiłem troszkę jak przy produkcji miodu z mniszka. Kwiatki gotowałem dwukrotnie pierwszy raz z 2l wody, a drugi z 1l wraz z 1 cytryną i pomarańczą pokrojonymi w plasterki.

Zagotowałem cukier w 2l wody. Poczekałem, aż wszystko ochłodnie i wlałem wszystko wraz 0,5kg winogron do balona na fermentacje burzliwą.














Po prawej wino z maja :)

08.10.2012

Nastąpiły duże zmiany, pierw jakiś czas temu wino wylądowało w 5l damie, a dziś nastąpiło pierwsze zlanie znad osadu.

Komentarze

Popularne posty