Piwo Sezonowe - Świąteczne z Browaru Okocim

Do świąt jeszcze prawie półtora miesiąca, ale sklepy już powoli zaczynają oferować to sztuczne drzewka, to ozdoby, składniki na ciastka ,a browary? browary zaczynają powoli wypuszczać swoje świąteczno - zimowe piwa. I tak browar z Okocimia wypuścił kolejną odsłonę swojej sezonowej edycji na okres listopad - luty (hmmm ja kupiłem jeszcze w październiku :P) jest to aromatyzowane piwo korzenne, ze strony internetowej możemy dowiedzieć się, że "Piwo świąteczne to unikalne połączenie piwa ciemnego typu porter z piwem jasny" .
Aha. To chyba się nazywa piwo rżnięte?. To już się nie chce warzyć nowego piwa tylko taniej jest pomieszać ze sobą dwa i wypuścić jako premium.

No spoko. Co ciekawe chyba im jednak szkoda było portera. Gdyż zapowiadanych na stronie Carlsberga 7,4% alk. w końcowym produkcie zostało 7,0% alk. przy ekstrakcie 16,1% wag. No cóż :). Z etykiety dowiemy się również, że piwo zostało dosłodzone. Czym? miodem? cukrem? Co do etykiet piw sezonowych ok, mogą być, ale po co zmieniono również etykietę Okocimskiego Portera?! co ciekawe na stronie Okocimia  nie ma nawet wzmianki o ich Porterze... Dziwna ta ich polityka. Już kiedy brałem to piwo do ręki wiedziałem, że pewnie znowu daje się nabić w przysłowiową etykietę, inne piwa pod szyldem sezonowych były nudne i po prostu słabe. Uuuuf tyle żółci, tyle hejtu...  :D


















Ale jakie właściwie jest to piwo? Otwieramy. Klarowne. Kolor jak na zdjęciu ;).  Zapach to przyprawy, - cynamon, gałka muszkatołowa, imbir. Smak słodki, znowu dochodzą przyprawy i ..... hmm to uczucie. Ja to już gdzieś ostatnio piłem! gałka muszkatołowa, cynamon, imbir?  tak! Pintowy Dyniamit tylko duuuuużo słodszy i nie skontrowany goryczką i do tego... wygazowany? tak, nie wiem może źle trafiłem, ale mój egzemplarz jest bardzo słabo nagazowany i do tego po chwili całkowicie bez piany. No nie powiem, że jest źle... nawet mi to piwo trochę smakuje, gdyby choć trochę dosypali do niego chmielu...bo po chwili robi się jednak za słodko - ulepkowato. Może w przyszłym roku będzie lepiej? A może panowie w Okocimiu pokuszą się o pumpkin ale?:D jakby to powiedział J. Gmoch he he.  A zapomniałem przecież tam się nie warzy nowych piw, tam się je dosładza, dodaje przyprawy i miesza.

Subiektywna ocena 5/10 - bez wątpienia jest tu świątecznie, jednak za słodko. Nie trudno sypnąć przypraw, dosłodzić i zabić inne aromaty. Jedno pytanie. Gdzie jest @&$@^& chmiel?! 

Komentarze

  1. Pisze się "półtora miesiąca". To nie forma żeńska. A co do piwa, mnie smakowało bardzo. Kupiłam przypadkiem w Realu, a teraz szukam po innych sklepach bliżej domu i nie mogę znaleźć. Nie ma w Tesco ani w Kauflandzie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) nie myślałem, że ktoś to czyta :P. Co do piwa. Ostatnio widziałem duże ilości w Żabce za 3,49 lub 6 zł za 2. Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty