Kulinaria: Porterowe Żelki

Na świecie istnieją produkty spożywcze bez których egzystencja byłaby stanowczo bezsensowna. Dla mnie są nimi piwo i żelki!. Żelki w każdej postaci! W związku z tym postanowiłem oba te produkty połączyć w jeden! na pierwszy raz bezpiecznie - żelki którego bazą będzie Argus Porter.

Składniki
  • ok. 100 ml odgazowanego Portera
  • 1 łyżka cukru lub więcej jeżeli chcemy bardzo słodkie
  • ok. 6 łyżeczek żelatyny spożywczej w proszku



Sposób przygotowania:


1. Odgazowujemy pierw Porter.
2. Żelatynę wsypujemy do garnuszka.
3. Zalewamy odgazowanym Porterem i pozostawiamy na kilka minut w by żelatyna spęczniała.
4. Gdy żelatyna napęcznieje podgrzewamy ciągle mieszając dodajemy i cukier i tak mieszamy aż się obie rozpuszczą.
4. Płyn rozlewamy do czego sobie życzcie (ja użyłem zwykłej foremki po pralinkach i talerza - temu na zdjęciu uwieczniony został papier do pieczenia) i odstawiamy na kilka godzin do lodówki by płynne żelki stały się prawdziwymi żelkami.



Żelki wyszły świetnie! :) Zapach i smak portera ujęty w małej żelce - coś pięknego! :) aczkolwiek dla niektórych były za mało słodkie. Na pewno będę dalej eksperymentował! RIS'owe żelki, AIPA'owe... :D

Przepis dostosowałem do swoich potrzeb na podstawie: http://www.domowe-wypieki.pl/przepisy-pralinki/636-przepis-na-zelki





Komentarze

Popularne posty