Piwna Chorwacja

Pod koniec lipca dostałem dwa piwa pochodzące z Chorwacji, o ile ten kraj kojarzy mi się z Rakiją to z piwem w ogóle. Jak jest w rzeczywistości?

KARLOVACKO JAKO CRNO LAGER PIVO - Czarny lager (?!) 

Na pierwszy ogień poszła butelka Karlovacko Crno - troszkę informacji "technicznych" o piwie: ekstrakt 14,5 oraz odfermentowane do zawartości alk. 6.0%
skład: woda, słód jęczmienny, prażony jęczmień, chmiel

Zapach: palony słód? może troszkę kawy.
Smak: słaba kawa, trochę kwaśne chyba od ciemnego słodu, niska goryczka
Piana: na początku jak zdjęciu później praktycznie całkowicie znika....
Barwa: ciemno - brązowe, klarowne.

Piwo nawet dobre, może KP i GŻ tędy drogą? :P . Ładna etykieta i nic więcej nie sposób napisać.

KARLOVACKO SVIJETLO LAGER PIVO 

Jasna wersja jest słabsza - 11,6 ekstraktu odfermentowane do 5,0%. Skład z etykiety - woda, słód jęczmienny, kasza kukurydziana, chmiel.

Zapach: słodowy.
Smak: słodowe i coś dziwnego - jakiś posmak jakby ziemniaczany? kukurydziany? skrobia? nic przyjemnego.
Piana: właściwie brak.
Barwa: jasne, klarowne

Piwo słabe, mi to nie smakuje, z trudem dopiłem. Gdyby nie moje wysraństwo i to, że przejechało taka trasę wylądowało by w zlewie. Bleeee, masakra. 

PODSUMOWANIE: Ciemne jest jeszcze w miarę dobre, niestety jego jasna wersja jest tragiczna. Z tego co mówiły mi osoby od których otrzymałem te piwa to jest to i tak górna liga piw chorwackich.


BTW: Coraz bliżej sezon warzelniczy! :D

Komentarze

Popularne posty